fbpx

Verzenden en Retouren

Verzenden en retouren

Verzenden en retouren

Wij begrijpen maar al te goed dat je op je gemak jouw items wil passen en combineren, omdat het nou eenmaal lastig is om vooraf in te schatten of een maat of pasvorm goed is, daarom geven wij je altijd 14 dagen bedenktijd ook in de sale en ontvang je altijd je geld terug.

Maar lieve klant, begrijp ons niet verkeerd, retourneren mag altijd, maar ook bij ons komt er ontzettend veel retour en dat retourneren kost ons (en andere webshops) ontzettend veel geld. De afgelopen jaren zagen wij het retour percentage ontzettend hard stijgen en dat is niet alleen bij ons zo.

Wij willen je dus vragen om met ons meer op een verantwoorde manier om te gaan met retouren en daar willen wij je bij helpen. Want naast dat het een grote kostenpost is voor ons, zorgt het er ook voor dat wij minder plezier hebben in ons werk. Dit bedrijf is onze grote passie waar wij bijna dag en nacht heel hard aan werken, maar de grote hoeveelheid retouren drukt daar soms een hele zwarte stempel op en dat is jammer, want wij willen je heel graag nog jarenlang blijven verassen met de mooiste collecties.

Voor de lange termijn is de situatie op de manier waarop er bijna klakkeloos besteld en terug gestuurd wordt niet houdbaar. Dus vragen wij je om voor je besteld na te denken over ja aankoop en wanneer je twijfelt over de maat of pasvorm ons om advies te vragen. Natuurlijk retouren mag altijd want we snappen heel goed dat het inschatten van de juiste maat of pasvorm niet altijd makkelijk is, we adviseren je dan ook graag via de mail of WhatsApp, zo kunnen we onnodige retouren een beetje proberen te voorkomen.

Wat kun je doen om een retour te voorkomen?
Twijfel je bijvoorbeeld over de maat of pasvorm dan adviseren wij je hier graag over via email of WhatsApp, wij passen ieder item door en willen onze service graag persoonlijk houden en je goed adviseren. 

Krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling retourneer?
Ja, je kan kiezen uit omruilen van het artikel, of het orderbedrag teruggestort krijgen via je gekozen betaaloptie, dit is ook geldig op onze sale artikelen. Heb je verzendkosten betaald en stuur je heel je order terug dan betalen we ook de verzendkosten aan je terug. Komt een deel van de order terug en heb je verzendkosten betaald dan worden deze niet terugbetaald, komt een deel van je order terug en was het gratis naar je verzonden, en het artikel wat je hebt gehouden zou vallen onder de verzendkosten dan worden deze alsnog berekend met het verwerken van je retour.

Voor wie zijn de retourkosten?
De retour kosten zijn voor de klant, wil je gebruik maken van onze retour label? lees dan hieronder de info.

Retourlabel voor Nederland en Belgie:
Voor Nederland en Belgie zit er bij je track en trace mail een link om een retourlabel te printen, de kosten om het dan terug te sturen bedragen voor NL €5,95 en voor BE €11,50 en kan je tijdens het printen via IDeal of Bancontact (voor BE) betalen. Het wordt dan aangetekend en verzekerd terug gestuurd. Heb je deze mail niet meer en wil je er gebruik van maken neem dan contact met ons op.

Pakketjes die retour worden gestuurd als pakket niet via onze retourlink of via brievenbuspost is op risico van de klant. Annadee is niet aansprakelijk voor pakketten of brievenbuspakketjes die niet aankomen. Wij raden aan om je retour als pakket via PostNL te verzenden, dan ontvang je namelijk een verzendbewijsje en is je pakket altijd traceerbaar via track & trace. Bewaar je retour verzendbewijs goed tot je retour zending hier is ontvangen.
Annadee heeft het recht om items die na bovengenoemde periode worden ontvangen of niet in dezelfde conditie zijn zoals je deze hebt ontvangen te weigeren.

Mogen afgeprijsde artikel ook terug wanneer het niet goed is?
Ja dat mag zeker, artikelen die zijn afgeprijsd mogen wanneer het je niet past of wanneer het niet naar je zin is terug gestuurd worden. Geef dit dan aan via het retourformulier op de site. Je kan kiezen voor omruilen of het bedrag en de eventueel betaalde verzendkosten teruggestort krijgen op je rekening. Komt een deel van de order terug en heb je verzendkosten betaald dan worden deze niet terug betaald.

Mag ik mijn bestelling terugsturen?
Bij Annadee.nl mag je jouw fashion aankoop 14 kalenderdagen op zicht houden!
Artikel omruilen of retourneren? Wij zouden het op prijs stellen als je je retour binnen 7 dagen zou melden via het retourformulier. Wanneer je een artikel omruilt of retour stuurt, zijn de retourkosten voor de klant. Het nieuwe artikel sturen we kosteloos naar je toe. Je hebt het recht het binnen 14 dagen vanaf leverdatum naar ons terug te zenden. Na de termijn van 14 dagen is de koopovereenkomst definitief. Wanneer het elders is afgeleverd bv een afhaallokatie dan telt dat als dag 1 van afgifte, niet wanneer het daar is opgehaald.

Hoelang duurt het voordat mijn bestelling bij mij thuis wordt afgeleverd?
Wij leveren graag zo snel mogelijk.
Betaal je via Ideal, creditcard of Klarna achteraf betalen dan is ons streven om dezelfde dag de order aan te bieden bij Post NL. Lukt dat niet dan word de bestelling in ieder geval de volgende werkdag verzonden. Bestellingen tijdens openingsdagen van de winkel op wo. t/m vrij. die voor 4 uur worden geplaatst worden iig dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen die vrijdag na 4 uur en op zaterdag en zondag worden geplaatst worden maandag verzonden.
Betaal je via een overschrijving van je bank dat sturen wij het toe zodra de betaling door ons is ontvangen.

Kan ik ook ruilen?
Het is zeker mogelijk om je bestelling nog te ruilen voor een ander artikel. Stuur ons een e-mail (of neem telefonisch contact op) welk artikel je wilt terugsturen en welke wij opnieuw kunnen aanbieden voor je. Let wel dat de verzendkosten voor het retourneren voor je eigen kosten zijn. Het nieuwe artikel sturen wij je kosteloos toe als het om verzending in Nederland gaat ( muv artikelen tot € 40,- ) ,voor overige landen neem dan contact op. Mocht het artikel goedkoper zijn, storten wij het resterende bedrag terug op je rekening. Mocht je moeten bijbetalen kan je dit bedrag overmaken op onze bankrekening IBAN: NL36 RABO 0102874891 tnv Annadee te Ossendrecht.

Ik heb een bestelling geplaatst/recent ontvangen en nu geven jullie nog meer korting?
Omdat wij niet op voorhand bepalen wanneer onze uitverkoop van start gaat of wanneer wij onze collectie verder afprijzen, kunnen wij je helaas geen garantie bieden dat onze artikelen later verder afgeprijsd zullen worden. Bovendien heb je op het moment van aankoop de mogelijkheid om het artikel te bestellen, welke wellicht later niet meer op voorraad is.

Ik woon in de buurt, kan ik ook langskomen?
Ja, dit is mogelijk. Kijk op de site voor het adres en de openingstijden van de winkel.

Kan ik bestellen via de site en afhalen in de winkel?
Ja dat kan. Wil je er zeker van zijn dat het artikel er nog is wanneer je langs de winkel kan komen bestel het dan alvast online. Vink als laatste optie aan ´ afhalen in de winkel ´ Je hebt het artikel dan betaald en het word voor je apart gehouden tot je erom bent gekomen. Je kan bij commentaar eventueel aangeven wanneer je erom komt. Dit kan ook met sale artikelen.

Ontvang ik een e-mail waarin staat of mijn bestelling verzonden is?
Ja je ontvangt een track en trace via de mail wat betreft het verzenden van je bestelling.